Banan-havregryns parfait

Snubblade över en frukost igår som jag direkt tänkte: Det här måste jag testa!
Det va tydligen inte så enkelt som jag trodde. Fast jag va ju lat och inte gjorde riktigt som man
skulle heller, så jag får väl skylla mig själv. Rekomenderar att inte göra som mig och använda minutgröt i första lagret.. Glömde bananen också, DOH.)
 
Banana Oatmeal Parfait, 1 portion
Lager 1:
1 dl havregryn
1,5 dl soyamjölk (eller annan mjölk)
1/2 mosad banan
honung eller annat sötningsmedel enligt smak
 
Värm havregryn och mjölk i mikron ca 2 minuter. Tillsätt mosad banan och sötningsmedel. Blanda väl. 
 
Lager 2:
1 dl grekisk yoghurt
honung enligt smak
 
Blanda väl.
 
Lager 3:
Skivad banan
Hackade valnötter
 
Varva de olika lagren i ett fint glas. Njut direkt eller låt stå i kylskåp tills den kallnat, eller varför inte låta den stå i kylskåpet över natten och ha en snabb och härlig frukost nästa morgon :)

Kommentera här: